Sunday, December 23, 2012

Hepi Besday E-ca..muaaahhh!






Aduhhh!!! camno leh tercicir nak masukkan N3 ni. Tercerita benda lain dulu. Mujur dok belek2 gambo dalam kamewa then nampak la gambo gambo kat majlis tahlih sepupu saya kat Sri Gombak nun. Sama rupanya besday E-ca ni dengan dua pupu dia.Idak ler banyak sagat gambo kat majlis tahlil tu. Tu pasal la ibu lupa plak nak abadikan kenangan tu dalam belog ibu yang suam suam kuku ni.

E-ca adalah anak ke-4 saya.Fariesya Hanum nama diberi tapi dapat gelaran E-ca kinting. Camno leh dapat nama ni pun agak susah dah diimbas kembali. Tapi rasanya sebab dia berambung kerinting. Tapi sebab memula dulu dia masih pelat, dia selalu komplen nape rambut dia kinting. Dia nak rambut lurus macam ibu.Uhh dia tak tahu, ibu dia pun benonya kinting jugak!Tapi ayah dia suh ibu dia buat rebonding...haaa lurusss la...haaa...ni apa kes banyak word tapi pulakk...isshhhh.Ni gara gara ketika menulis..eh menaip kat kekunci lappy ni, saya terbayangkan E-ca kinting.Dia memang suka ulang word tapi tiap kali bercakap. Memang petah orangnya. Kalau tengok cerita sangat memberi penuh perhatian sampai bole citer balik movie or drama tu dengan dialognya sekali.perghhhh...terkesima acik kadang-kadang bila dia bercakap. Selalu bertanya soalan yang buat ibu terdiam dan tak tak mampu nak memberi jawapan




09-12-12 genap usia Fariesya 6 tahun..tapi lagi bape minggu dah nak masuk 2013.Means dia akan masuk tahun 1 la kan.Alahaiii...renek je dak E-ca ni. Larat ke bawak beg skolah nanti.Walaupun dari segi makan, kuss semangat tapi badan dia menten cenonet. Ntah nape la dia sorang yang agak renek. Malah saya rasa dia ni macam tak membesar.Dok la beso tu je saiznya...baju dia ada semua still bole pakai.xde istilah ketat..or dah senteng ...Tapi bab cerita..emmm maju kehadapan.Siap citer kat pakcik dia, yang dia dah ada boipren kat sekolah tadika. Haaa ko..budak jaman skang.pijikal je dia ni kecik but ( ceehhh xnak guna word tapi ) pemikiran dia cepat matang. E-ca ni memang hantu coklat. So saya buat kek coklat kegemaran dia ntuk besday dia.Tahun lepas saya buat kek cheese dia komplin.So tahun ni ikut selera dia la. Besday girl kan..kena la follow.Kek Coklat ni saya amik resepi kat dapur Mamasya. Senang, sukatan guna cawan. tu yang bila mamasya share je teruss zasssss.. print and file.




Memang betul bak kata mamasya...Best kek coklat moist ni.... Saya tak tau nak komen banyak sebab saya benonya tak suka coklat. Tapi anak anak saya, makcik makcik saya, sepupu sepupu saya cakap kek ni sedap banget! duhhh kembang montot saya hari tu...Thanks tu mamasya yang sharekan resepi ni.muahhh! Sape nak cuba pegi la kat dapur mamasya tuwwww..macam2 ada...dapur mamasya adalah antara dapur maya kegemaran saya. (^_^)



Buat anak ibu Fariesya Hanum, hepi besday sayang..ibu love u muahhh! Kelakar je rasa, bila tanya apa cita-cita E-ca?? Nak jadi macam IBU...bila tanya lagi kenapa?? Dia jawab sebab ibu  masak, jaga anak, jaga ayah,suka kemas rumah, ibu  pandai lipat kain...errkkk dlm banyak banyak tu..lipat kain je ibu pandai??? Cehh..!!! tapi tu la..bagi dia seorang isteri dan seorang ibu itu satu kerjaya yang cemerlang. (^_*).Tapi ( uhhh tapi lagi...) ayat dia yang buat kakak dia hangin adalah " Alaa...saya tahu kakak mesti jeles dengan saya, sebab saya seorang je yang  mewarisi kecantikan ibu" .Hahahaha.....anak oh anak...




10 comments:

Mamasya said...

Happy bday Fariesya Hanum ! slmt jejak kaki ke djh 1....moga jadi anak yg pintar dan soleh.
comel Fariesya....mmg mewarisi kecantikan ibu...itu yg aunty berkenan...tp Fariesya dah ada boipren...alahai melepaslah aunty....baru nak kenen-kenen nak buat menantu...hi...hi...hi...
tq juga CA sudi mencuba resepi kek choc dr dapurmamasya...tp kek ni mmg moist..sedap.

Ibu Rawiwa said...

cantik anak dara sorang ni...sejuk mata memandang.
orang yang ada nama Hanum memang cantik kan ekekeke....

Unknown said...

Happy Birthday E-Ca Kinting.. teruskan pandai explain cerita ke wayang ke apa pon tak pe. KSSR memang nak budak pandai citer.

Memangla E-ca Kinting lawa, maknye lawa. Selamat sekolah E-Ca..

Anonymous said...

CA, tak ke kau rasa kerenekan dia tu diwarisi dr ibunya yg menten comel tu...hehe - limah-

Amelia said...

Hi Rossa, Happy New Year to you and family. Wish you all the best in 2013.

dilabangiWORLD said...

happy belated birtday eca,ayyu nya macam IBU
ibu tu dah lah ayu pandai masak lak tu kan...untung nya eca jadi anak IBU:-)

ejulz said...

comel.. hepy blated bday.. :)

Safie said...

... kak, nak jadi menantu boleh?...

Anonymous said...

Great blog! Do you have any tips for aspiring writers?

I'm hoping to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
Would you recommend starting with a free platform like
Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out there
that I'm totally confused .. Any recommendations? Thank you!

Feel free to surf to my blog :: please click the up coming article

Anonymous said...

SALAM CA,Apa khabar? Lama benar Uncle tak nampak di alam siber. Uncle rindu pulak. Jangan lah menghilangkan diri lama2. Uncle doakan semua yang terbaik buat CA. Looking forward to seeing you active again....Salam dari Uncle AL.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...