Friday, October 25, 2013

Kacang Boncis Tumis Pedas





Salam semua...harapnya sihat sihat sokmo. errr puas dah ke makan kek oren ai tu? Sedapppp kan. hehehe...ke u all muntah dok e-jamu kek oren tu? Alaaa...bawu bape hari menu tu...kira jangan sampai kufur nikmat tau....itu kira ok apa..kann..kann...

Ok cam saya dah war warkan masa N3 kek oren, masa saya sangat limited edition, mentara tetiba mood ada meh nak citer pasal  sayur for dinner hari ni. Heyyy friday kann.Mood nak coti memang membuak buak u allss...kat tempat keja do mikir dan mengarang apa menu malam ni. Perghhhh terjah sana sinun dapur alam maya ni...sudahnya menu simple gek yang tercapai dik mood saya. Bukan apa..saya mengejar masa. Hati dah terusik...terkenang kenang kepada dia ni...semalam masa saya check lepas buat RVC tak de plak dia muncul. Tetiba pagi ni Kak Zarina...kata dah moncolsss....Duhhhh...tak tenang beb jiwa.Kejap kejap tengok jam...tak sabar nak bertemu dengan dia. Rindu dengan dia.....tak sabar nak tahu...yang pasti saya jadi jiwang d karatsss....meruntum jiwa ko! Saya pasti perasaan ini juga di rasai oleh Ibu rawiwa...Huhh! sakan donlod tu.Saya kira ok lagi..layan online je...

THE HEIRS


Haaa kowanggg...saya dok tingat depa berdua ni je la...maka saya zass zass bersilat pantas kat dapur nok ngejo nengok citer ni... saya masak sayur ni untuk dinner tadi...





KACANG BONCIS TUMIS PEDAS
Resepi: CheAnn

Bahan bahan

  • 200 gram kacang buncis ( agaknya la kot..sebungkus beli kat OTK..x sure bape berat dia)
  • 5 ulas bawang merah *
  • 1-2 ulas bawah putih *
  • 5-7 biji cili api * ( leh tambah kalau suka lg pedas or kurangkan kalau tak suka pedas)
  • seinci kunyit hidup *
  • 1 batang serai - dititik
  • sedikit minyak nak menumis
  • Garam gula dan perasa secukupnya
  • sedikit air

* Saya letak seketul hati & pedal ayan yag diracik untuk ganti ikan bilis -


sambei potong kacang terbayang wehhh ke muka henskem ni...gonner ke..


Cara Cara

  1. Kacang boncis potong serong cam dlm gambo tu..or potong la ikut kreativiti memasing ye..x effect pun kat rasa kacang tu, basuh and tos
  2. Tumbuk semua bahan bertanda *
  3. Panaskan minyak, tumis bahan tumbuk dan serai hingga naik bau, masukkan hati & pedal ayam kacau seketika hingga pedal dan hati separa masak.
  4. Masukkan kacang, garam gula dan perasa secukupnya..masukkan sedikit air dan tumis la sayur ni sampei masak.
  5. Angkat dan hidang...dahhh siap ...leh layan drama peberet saya tu berlakon....




Ntah nape saya rasa depa ni sesuwaiii sangat berlakon bersama...
adehh saranghe...


oh yaa..tak lupa ulam ulaman dan sambal ye untuk dinner tadi...
awet muda gitu..Kan uncle AL kannn...
Isshhh lama tak dengar khabar berita  uncle AL
Apa citer skang ekk..
Malas dah dia nak singgah pondok saya ni..yang tenggerram timbul sokmo..
Dari jauh saya doakan kesejahteraan uncle AL
emm kena terjah pondok Uncle Lee aa nak tahu brita uncle AL



Timun peberet saya...petai peberet Myrambo...
and sambal tempoyak pembangkit selera..
Maka tak heran kami makin bam!!
nite all
Muah!




6 comments:

Amelia said...

Hi Rossa, at least mood blogging sudah balik tapi not sure lepas ni you hilang lagi tak?
You sibuk Korean drama ke? LOL

Uncle Lee & Uncle AL so far so good, sihat. :)

Have a nice weekend. Hugs to you.

Ibu Rawiwa said...

vavava... cute gak heroin dia.
nantilah kalo dah abis citer ni baru download. boleh harung bbrp episode.
sekarang tengah layan KING 2 HEARTS.

CA said...

Hi Mel..muahhh!

You..jgn puji dulu syyyy..tunggu dah stabil mood tu.Kang dia MIA lagi penat you I nak seru mood blogging ni.

Yunkk..I memang hantu kowea aaa...dah 10 tahun I dapat penyakit ni..huhuhu susah aa nak cari ubat. Should I go to kowea? Jumpa semua hewo yg henskem n cute tu then my penyakit hilang kot LOL.

Ohh lega dgr bewita Uncle AL & Lee baik2 sajaaa...I ada lalu pondok Lee..rasa segan plak nak singgah sbb dah lama tak singgah.Ntah2 Uncle Lee x kenal I kot....huhuhu

Ok sis..have a nice wiken to you too...Hug you ketat2...muahhh!

CA said...

kekeke...ibu Rawiwa...tau aje guwe seru lu. Ke sebab ada jejaka henskem tu...auchhh...cute kannn. sgt meruntum jiwa...emm skang tengah dok tayang...tunggu depa up load kat web tu rasa giegil je bebb...sbbb x tahannzzz

Lee said...

Hi Rossa, how you doin'? Da lama ta'jumpa. You busy main golf, shopping, kerjah?
Love this posting...First time I tengok 'kachang boncis'.
Bukan kachang 'bonchet'? Ha ha. Sedap tu...
You have a great week, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Mamasya said...

Aslmkum Ca

lama tak singgah blog CA....moga CA sihat dan ceria selalu.
citer korea....lama tak layan. kat Cairo ada citer korea tp pelakon korea semua ckp Arab.bkn korea saja, pelakon bollywoodpun ckp Arab habis......hi...hi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...