Thursday, December 31, 2015

Selamat Tinggal 2015




Subhanallah...MashaAllah..Allahuakbar. cepatnya masa berlalu.Hari ni hari terakhir tahun 2015. Tinggal beberapa jam sahaja ambang 2016 muncul. Pastinya berbagai kenangan ditahun 2015 masih segar di dalam ingatan...tapi kita sudah ingin mengorak langkah untuk menempuh cerita baru...cabaran baru...Allah...syukur kepadamu...masih bernapas dibumi mu ya Allah...menikmati segala nikmatmu ya Allah...

Setelah sekian lama menyepi diri dari pondok ni.....tiba tiba kerinduan menjengah seketika untuk saya meninjau pondok Dari Duniaku. Ahh masih ujud rupanya hehehe...tengok kat statistik kunjungan pun tunjuk masih ada yg sudi singgah sini ye...Walhal kalau ikutkan 2015 ni...tak banyak entry langsung!!!! Kann...persoalannya....ko dah kenapa CA? Ntah...itu saje jawapan yang mampu saya cakap sebab saya sendiri susah nak bagi jawapan yang tetap. Banyak sangat faktor yang mempengaruhi...maybe tak terlist kalau nak cakap..( mungkin je...ayat banyak faktor tu alasan je lebih...huh!) Tapikan...saya rasa la...faktor utama mood nak berblogging tu......dah kelaut beb! hanyut ntah kemana.Silap-silap dah lemas kot...dah nyawa nyawa ikan pun ada ni.Sumpah!!! siyesss!!! tak de mood. Jadi sangat berharap tahun 2016 akan membawa balik mood saya yang dah hanyut tu....in sha Allah.

Macam orang lain juga...tahun 2015 ni penuh dengan berbagai citer.Suka sedih...dugaan..macam-macam la. Kalau nak imbas kembali or kat FB tu..pemes word ni.."throwback"...haaa nangis dikkk nak citer semua.Sampai tahun depan pun belum habis citer.Tak cukup masa.Tahun depan lagi bape jam je ni..so takmau la saya nak ulas memori 2015. Kang meleret leret udoh gaya citer Memori Cinta suraya ..isshhh ngapa panjang bebeno citer MCS tu yekk.Kaloh wehh sinetrion dawi indon....pelik ammat...tak habis habis citernya...makin lama makin tak logik...makin tak logik pun menten tengok jugak.Dahhhtu...itu aje yang ada..deme deme layannn kan aje.Opsss menyimpang dah nampaknya...ok stop! sambung citer motif entry ni...




Ehemmmm!!!! Teringat bait-bait lagu lama nyanyian arwah Saloma 'Mengapa dirindu" yang dinyanyikan semula oleh Uji Rashid ...antaranya
Asal kapas jadi benang
Dari Benang dibuat baju
Barang lepas jangan dikenang
sudah jadi orang baru 
Mengapa dirindu..

Selat teduh lautan tenang
Banyak labuh perahu Aceh
Jangan kesal jangan kenang
Walau hati rasa pedih
Mengapa bersedih

Patah kan tumbuh hilang berganti
Akan sembuh kalau diubati

Sekali imbas lagu ni agak jiwang...macam khas untuk owang putus syintaaa je kan. Tapi cuba kita hayati tiap rangkap lagu ini...dari sudut yang berbeza plak. ianya sama seperti  juga dengan kehidupan kita. Yang sudah berlalu biarkan ia pergi. Apa yang kita lalui di tahun 2015 ini biarlah menjadi satu kenangan..panduan dan juga pengajaran dalam setiap phasa kehidupan kita. Apa yang berlaku itu pasti ada sebabnya. In sha Allah akan ada yang baik menanti kita. Selamat tinggal 2015...selamat datang 2016.




psttt...apa azam baru uolsss???
Saya??? alaaa uolsss jawabss dulu soklan saya bawu saya citer azam bawu saya...
kbye
Muahhh!








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...