Monday, February 13, 2012

Bekpes Hari Ahad



Huishhh...ni nak makan ke nak mentekedarah.Apa kess banyak ngat menu ekk. Emm itulah salah satu ayat yang akan terlintas dipikiran pada mereka yang terlihat hidangan tu..Alaaa..bak kata kawan saya tu.....dia dok ngomel sambil citer pasal bubur pulut itam..Bila tengok dan baca sesuatu pikir pikirkan lah...jangan terus percaya..

Kat sini semua kesah benar tauuu...takde yang wayang punyer citer.Tak caya tanya saya..muahaha. Well..kejadian menu bekpes yang meriah ni kadang2 je tak berlaku kat umah saya....hari lain berlaku sokmo..<< sila guna ayat terbalik ekk utk statement ni..jom baca lipurlara saya..


Mee goreng sempoi..

Al kisah mee goreng ni terhasil kerana malam sabtu saya buat mee hailam...ada belen yg dah tercelur skit..ada kuah mee hailan sikitt.maka timbul la idea goreng deme takmau membazir..


Seri Muka...

Al kisah seri muka ni plak, wiken tu saya fully terima tempahan untuk kuih ni...memandangkan saya dan anak bujang saya memang gemo kuih ni maka buat lebih sikit untuk santapan tekak saya yg tetiba teringin kuih ni..


Kuih Cara Berlauk

Alkisah kuih cara berlauk ni..wujud dalam hidangan bekpes kami adalah kerana last minute malam sabtu saya dapat temphan dari bestfren keja kilang lama...maka mcm biasa buat lebih untuk kelorga la kan.Rambo dan anis Izzati, Izham dan saya gemo ammat kuih ini ( errkk semua saya suke la..duhhh ). Dah alang2 buat utk tempahan..lajak skit la sukatan adunan demi kelorga..


Hot dog & burger Ayam goreng

Haaa..ni plak menu paling pe-be-ret anak2. demi nak bayo utang depa rekues benda ni last wiken..maka ahad tadi saya tunaikan...baikkan saya.. :P




Alkisah tetiba pagi ada bekpes buah2 an adalah petang sabtu ada pasar malam kat Puchong Prima, ada lelongan buah buahan..tu pasal kaya dgn buah...bekpes ada buah..lunch ada buah..setiap kali acara makan ada buah2 gitu..western kononnn!! Eh mana plak gambo mangga saya..aisey lupa nak snap aaa..grr grrr kat diwi sendiwi




Taraaa....maka inilah rupabentukmukabumi bekpes kami pada ahad @ 12 Feb 2012....

5 comments:

ummiaisyah said...

meriahnya bekpes...cam buffet brkfast kt hotel gitu...

Lee said...

Hello Ros, saya lintang pukang drop by here see your delicious foods....and love your bahasa, buat saya kelam kabote, scratch my head.

I saw your header, 'Bekpes'.....wondering what it is as never heard before, then a bell rang, ahaaa! 'breakfast'!
Ha ha ha.
I sure love your East coast bahasa, and your cooking. So sedap best.

I love your mee goreng sempoi. And seri muka. I think enam pieces will do me fine, ha ha. Love the hijau warna.
I copy the gambar, boleh?
Nanti I naik angin next day will display it in my pondok, credit you.

Okay, outang you teh tarek lambong tinggi and nasi dagang.
Have a nice day, Ros, and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Lee said...

Hi Ros, senang datang pondok saya, have displayed your food. Best regards.
Lee.

CA said...

Ummiaisyah...jgn terpedaya..
kejadian ni sekali sekala sahaja..;-)

CA said...

Hii..Uncle Lee..

Ampunzzz jgn kasi pecah la kapla..nanticamnomaumakan my serimuka meh...itu serimuka memang seri cam I kan..hehe

No problem Unclee Lee..I know you will credit me once you tepek my pic in to your blog...go ahead...( at same time you promote my blog mehh..mana tau leh glamerrr...kikikik)

Uncle Lee,you sudah byk utang teh tarik dgn I...bila mau lunass??? Tq tq..terima kasih seribu..always drop here...like my pic..like my huru hara bahasa..

Nanti I pegi pondok you...dah habis lum mee goreng sempoi i tu...;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...