Friday, November 9, 2012

I make a mistake !!! Uwaaaaa....





Ya Allah rasa bersalah yang sangat sangat ni....tolong la..camno nak tebus kesalahan ni. I can imagine she's crying. She's so upset! Rasa nak balik umah skang jugak! Even dah say sorry thousand time but rasa bersalah dalam diri tetap menebal.Terus terbayang muka anak saya.Bagaimana kecewanya bila sesuatu yang kita dah janji tapi when the time come, xde benda tu.Teringat kembali kejadian  a few day, Shazriena have a class party.She ask me to bake caramel cake.I said InsyaAllah....sebab lately ni keja bertimbun plak kat opis.Asal balik je dah penat.Memang nak bake or masak masak xde mood. Menu makan makan pun simple mimple aje. Nak dijadikan citer dik kerana keletihan saya tak buat bake Caramel Cake tu. Ya allah...pagi tu wajah E-na suram... mendung...sedih..semua ada. Bila terpandang sahaja muka dia, saya tahu dia menangis di dalam hati.Sebab dia seorang anak yang menerima seadanya.Tak pandai untuk meluahkan.tidak seperti kakaknya Anis or abangnya Azrul or adik-adiknya.Inilah sindrom anak no 3 kot.Ntah!

Spontan tatkala memandang wajah E-na, hati saya juga turut menangis. Dalam kesibukan menguruskan anak2 sekolah, menguruskan untuk jualan pagi saya gagahi jua bersilat kat dapur membancuh adunan muffin.Sib baik saya masih simpan resepi dari IzahDaud.Saya memang amik resepi yang paling simple kat dapur Izah tu.Zass zusss zasss....sedaya upaya menyiapkan sebelum E-na pegi skolah. Ohhh dugaan lagi.Disaat muffin masih dalam oven, van sekolah E-na sampai....pergilah E-na dengan wajah sunggul dan penuh rasa kecewa. Saya memang tak sanggup melihat wajahnya saat itu. Bila tit tit oven berbunyi menandakan muffin dah masak terus saya keluarkan dari oven then pack dalam kotak.Haaa ko..memang hot from oven gitu.Saya pujuk myrambo hantar ke sekolah E-na sbb saya juga kesuntukan masa nak bergegas ke opis.Thanks myrambo cover my mistake.On that day, saya balik opis, saya dapat pelukan dan ciuman yang luarbiasa dari E-na. Ohh bahagianya rasa...





Today, same scenario happen to  one of my customer. She call me yesterday.She order Donut for her dotter ada jamuan kelas.She call during I have a discussion with my boss.To short cut the conversation I just said, ok..ok..Then lepas maghrib baru notice.She want the Donut today or Saturday ekk..Call balik..alamakkk...she use office phone. Dah malam beb sape nak angkat...Hati berbisik, xpe..esok la aku confirm.Moga2 bukan esok.Today, dengan penuh bangga saya bawak kuih koci pulut hitam and tepung bungkus ke opis demi memenuhi mak buyong sorang ni yang mengidam. Tup..8.10am dapat panggilan ask about her donut.Uwaaaaa.....sungguh balance kejadian hari ni.Sorang sangat hepi, sebab dapat kuih yang dia nak, tapi dalam pada masa yang sama.seorang anak kecil menangis kesedihan tak ada kuih utk dibawa ke jamuan kelas.Uhuk2....si anak sah sah dah menangis kecewa. Si ibu pun pasti sangat kecewa, sudah berusaha untuk mengembirakan anaknya, tapi saya telah merosakkan usha ibu itu.Uwaaaa.....

To Ms J****. I'm so sorry. I know it's my mistake.....If I can turn back the time, I would not do this mistake.Please hug your dotter for me..tell her I'm so sorry.







3 comments:

IntanRizal said...

memang itu perangai anak no3, terima seadanya tanpa membantah.. dalam hati meraung2 siapa yg tahu.. huhu...

Rawiwa said...

kl ada call waktu diskusi..mtk call balik @ ambik nomot dulu. Jgn kalut2 hokeh...

p/s: memula baca mcm tak caya ini tulisan CA. Siap tengok balik nama blog takut syilappp... hehe..

Unknown said...

aiyaaakkk.. akak... not "sunggul" laa.... "sugul"... hahahaha.. well, its okay akak.. dh buat yg terbaik... ur not a superwoman but supermummy... nurul tawu akak dh buat yg sgt terbaik utk smua.... mmuuaahhh!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...