Thursday, April 12, 2012

Nasi Ayam Hainan RH - Siyesssss sedappppp!!!!






Ehh penat tau ngemas bunga bunga tu (walaupun cuma cabut rumput2 je...lain takde)...Angin malas melanda, segere merengek rengek kat Rambo mintak dia masak. Ye la... dia dok sibuk cakap dia pegi belajo masak nasi Ayam Hainan dari pakar masak. Apa barang belajo tapi tak pektis kan..kan..nanti  hilang ilmu tu....


Al kesahnya Suami yang mithali ni pun setuju la nak masak bila si istewi udah merengek2 manja dan lebih kepada gaya mengada .Ihik.  klentang klentung la Rambo kat dapur diiringi soklan bertubi tubi dia cawi halia, cawi bawang putih...Ibuuuu!!! blender kat mane?? Ibuu...garam mana? ibuuu!!! issshhh...dok ibuuu sana ibu sinunzzz bila plak borre makan ni...






Alhamdulillah...setelah berhempas pulas klentang klentung kat dapur dengan mulut tak berhenti menyeru ibu maka siap la Nasi Ayam Hainan ni...Saya bagi nama Nasi Ayam Hainan RH . RH tu maknanya Resepi Hubby. Tapi...ammpunzzzzz saya tayang gambo aje la..resepi tu saya takleh nak share sebab saya tak cakne lalu apa, dan macam mana dia masak. Yang pasti bau nasi dia memang membuka selera...dan hasilnya..OMG..sedappppp!!!!!





Tapikan....nasi and ayam tu je rambo masak. Sambal ngan sop saya yang masak.Sian plak tengok rambo berpeluh peluh masak nasi ngan ayam tu...Tak tahan rasanya Jiwa istewi mithali ni melihat suami berpeluh peluh masak...maka tangan ni terus mencapai cili bawang sgala masak sambal dan Sop.Memandangkan dah pukul 1 wehh...dok siap lagi nasi ayam tu...pewut dah menyanyi rancak beb.Habis tu tak kan nak sabo...konherm dok sabo sebab lapooooo....


Ok, sambal tu saya masak, ofkos saya guna resepi yang sokmo saya buat la.Tapi sop tu ikut resepi Rambo tapi saya masak cara saya (bape kali tapi daaaa....) Konklusen...memang sedap nasi ayam Rambo ni...anak2 semua puji.Aroma nasi tu...perghhh...memang beh.Nak resepi???? tunggu saya gentel2 ujung baju Rambo ye...muahhhh!

7 comments:

Ibu Rawiwa said...

kok enak mbanget!
wahhh... kabeh kempol.
ni mesti kes takmo anak berebut2.. semua dapat sama!

MUHSINA said...

Ala Che Ann...mesti CA dok tepi pintu masa dia masak. Hati rasa tak keruan bila tengok gaya laki pegang senduk pun tak betul kan...ai know la....

tu pasal siap terus capai sambal....ai know la...ai olso like that....hahahahah

Mamasya said...

Salam CA.special nasi ayam...air tangan hubby tu....anak2pun puji sedap..lain kali boleh masak lagi...

CA said...

Ibu Rawiwa..

Memang melih sing kempol..ko dhadhi rebutan. Maklum la..anak2 akeh..
hehe...

CA said...

Cik Muhsina akak Intan..
mulanya memang aku dok heran dia kat dapur..tapi tunggu punyer tunggu tak siap2..pewut udoh lapo beb...bersilat jugak la aku..pehtu x tahanzzz tengok dapur aku sememeh sana sinunzzz...uwaaa letih mengemas dawi memasak tau...

CA said...

Mamasya..

tu la..bukan senang nak merasa hasil air tangan hubby...camni leh manja2 sokmo aa...

Rohah said...

Salam kenal kak,
Nampak sedap nasi ayan Hainan nie..sy belum pernah mencubanya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...