Wednesday, September 7, 2011

Cara Berlauk - Tempahan dari Rakan sekerja







Salam..

Niat dihati nak story mori pasal waye...ye la waye kan sebulan so nak update la citer seberrum dah sesudah waya.Bak kata bahasa omputis up to date gitu. Tapi tangguh dulu aa. Aku citer sketsa semalam kat opis sambil2 buat promo, kot2 ada yg tengah dok pikir nak jamu apa kat tetamu bila wat open house kan...Jadi..bila aku up citer ni bole la u all masukkan dalam list menu hidangan open house. Kalo nak buat sendiwi u all borre aa jengok balik kutub khanah list kuih ekkk. Tapi kalo u all wase mcm tak sempat nak buat sendiwi borre je nak oder dgn ai.. (*_^)






...Sketsa kat Opis...


'Ros, awak jual cara lauk bape sebutir?' Tiba2 kak Ram bersuara memecah kesunyian opis petang semalam. Tanjat boboi...

"Empatploh sen je..."jawabku sambil dok gode2 printer PO...uhh tak off wupanyer semalam...ni mesti tok ketua bz print PO semalam pehtu lupa mau off daa...

"Akak nak oder cara lauk esok bole?"

" Bole ja..demo nok bape butir?" saje aku menjawab ikut loghat kak ram sambil mengedik ngedikkan mata pada kak ram dengan senget kan kepala nak memandang muka kak ram yang terlindung dgn skrin monitor komputer aku...

Kak ram senyum..." Emm bape ye...jap akak nak kira..nanti tak cukup plak kalo oder sikit..."

" Haa kira la...nanti dah konherm inform saya..senang saya nak budget bahan2..."

Dah alang2 kak ram oder aku pun bisik2 pada rakan2 yg lain kot2 depa nak...ye la.. kang  bila aku bawak pakat tanya nape tak inform..nak jugak...bla..bla.. itu biasa...So aku survey kepada peminat2 cara berlauk.
Alhamdulillah..respon baik....^__^





Amcam...teruja dok...ada 2 jenih patern aku buat..saje je nak bagi nampak variasi...nak kasi mewiah dan cewia.Dawi segi wase tiada beda dong...cuma bentuk aje berbeza...Satu bentuk bunga..nampak comel ayu cam aku hehe...satu lagi bentuk bujur....ala2 bujur sireh cam muka aku jugak....Uwekkk...mesti u all wase nak muntahkan baca ayat2 puji diwi sendiwi...takpe..takpe...muntahhh je...tapi jgn kasi abis semua...kang dah takde apa nak muntah untuk next versen ayat2 ulangan mcm tu....

Okey la....aku wase cam nak sambung siri kowea aku, aku undur diri dulu.Macam biasa talian hayat untuk tempahan >> sms to 013-6051905 atau mail ke  rossa_myzani@yahoo.com

Muahhh!


5 comments:

Intan said...

nak tempah tapi call tak angkat pun... hu..huu..

CA said...

Salam Intanku sayang...

Sowi tengah meeting.dok bawok hp..anything sms ye..

intan said...

emmmmm...

Lee said...

Hello Rossa, I really love the colour of your this cake. So beautiful.
And your bahasa betul modern version, buat saya lintang pukang read it, ha ha.
Tada satu speling same as what I learned back in 1950s, ha ha.
But boleh faham 43%..

Did you use a special filter taking this pic or from your house light?
Very attractive too.

You have a pleasant weekend, and go lenggang lenggong go shopping.
Lee.

CA said...

Hi Uncle Lee..

U make me smile panjang...sorry beb if u not really understand my bahasa. I admit that this is not standard Bahasa Malaysia...sudah rojak lor..

We call this Kuih cara...I'm taking this pic without any special filter, without special lighting just light from my kitchen , without special skill because i'm not professional photographer and just use my old version DSLR camera..... i just snap and snap follow my heart. Asal jadi pic and can tepek dalam gobok i ok lorr...hehe

Terima kasih seribu drop by again..have a nice weekend and simpan satu lagu dalam hati sokmo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...