Monday, November 21, 2011

Menu untuk Pengantin





Salam bersiaran...huhu..lama tak jengok sini.Bersawang dah ekk. Sure u all nyampah...asal singgah je dok la tayang menu sambei poyok petai ikan bilis tu aje...apa kess. Alahaiiii...bizi bizian cam kak ummi weehh.Bila dah bizi kat opis..balik umah mula la mata tu, asei kepala letak kat bantal tewus hanyut....padahei dah on lappy..tapi..esok pagi off balik...malam on...esok pagi off...gitu le...satu urup pun dok tertaip.Palehhh letih bebeno..





Hari ni sotis so layan duniaku la ekk. Mehh nak share kejadian semalam. Aduhhh...kalut acik jadi tekong masak2 untuk meja pengantin. Alaaa yang nak makan adap adap tu le...hehe.Semalam sepupu kawin. Memang makcik ada cakap mintak tolong masak masak untuk pengantin.Ingatkan saya jadi penolong aje. Rupanya segala serah kat saya.Ammpunzzzz....kalut aa.so saya belasah je la ikut apa yang ada...kita layan gambo gambo yang tak semenggah ni ye...jommm...


Dari pandangan sisi...tu..nampak sebahagian menu yg saya masak...




Siakap Tiga Rasa...ammpunzzz beso betul ikan yang deme ni pancing...tak muat pinggan..



Air Punch Dragon fruit & Laici yang jadi tumpuan...berbaris depa mintak wesepi.hehe



Sayur campur  je... *_^



Uhuk2...time ibu dia sibuk nak arrange meja pengantin tu....time ni la sibongsu asyik nak dokong...
Wase cam nak patah pinggah..senget2 dokong Izham...
Tengok..bibik jugak menten anggun bergaya kat bakang ibu tu...



Red Velvet Cake Hadiah dari saya untuk pengantin
Kek yang menjadi tumpuan jugak..emmm
Statement dari sepupu saya - Kak Ani...kek singkerret wesepi pun kalah camni...
Auchhh kembang montot saya...




Udang Goreng Tempura yang tak tempura...hehe
Cadang memang nak buat Udang tempura, tapi tepung tempura tak sukup...
Dengan gaya cam masterchef saya blasah wat wesepi sindrik.
Campur tepung tempura, tepung jagung, tepung beras dan kiub pati ayam
Hasilnya: Licin dan jadi tumpuan jugak...


Inilah sebahagian menu yang sempat saya snap..desert dan dua tiga menu tak sempat wehh gara gara si bongsu tu nok berdokong sana sinunzzzz.....huhu...pengsannzz ...Izham oh Izham...Bongsu oh bomgsu...




Haaa...ni dia pasangan pengantin semalam dok poton' kek hadiah dari saya
Buat Asri dan pasangan akak ucapkan selamat melayari bahtera perkahwinan
Asri bak nakhoda yang perlu bijak mengemudi bahtera.
Semoga bahagia dan kekal hingga ke hujung nyawa.


Setelah selesai semua....datang makcik yang tugas melayan tetamu dari pihak perempuan berbisik kat saya., mak pengantin perempuan cakap..sedap2 makanan meja pengantin tadi.Terima kasih layanan special. Alhamdulillah....lega hati saya....tertunai tanggung jawab dan amanah dari Bik Aton...
Next...umah Bik Genah Plak.. Amy dah booking guwe masak untuk meja pengantin dia jugak...emm next kena charge la...aci??? 



4 comments:

SURIA AMANDA said...

oh..i can see all in blue...cantik...

CA said...

Suria..yup tema biwu tapi ahhkak je tak ikut tema..purple cam air dragon fruit..hehehe

Lee said...

Hello CA, Wow! I love the gambars here. Really beautiful and well taken. And the bride and groom look really beautiful. Love her wedding baju. I can see its a new style too I have never seen before.
The food looks soooooo delicious!

I love those drawings on bride's hands, da lupa what they call it in Malay.
You tau la, bahasa saya da out of tune.
But hey, I love your bahasa, sounds really nice when I pronounce it.

Saya suka that ikan siakap and udang goreng.
Psssst, you look really beautiful in the pic.
Have fun, stay young and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

CA said...

Hello..hello Uncle Lee

Auchhh...lagi kembang montot I u puji my pic..muahaha

Well drawings on brides hands we call "inai". Amsa jaman I dulu xde la lorek sana sinunzz camtu. just pakai kat kuku je..skang jaman dah manggih..borre buat macam2 coraksss..

The food all licin....i don't know becaouse od sedap or tetamu lapo...haha

Thanks for drop by here.You take care..smile sokmo..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...