Tuesday, November 1, 2011

1-11-11 Sejarah Tercipta



Salam.. ..
Saya terpaksa cuti rehat untuk menulis tentang makanan,
tentang resepi2 yang saya cuba sebab lappy saya sakit...
semua gambar makanan tu saya dah save dalam lappy saya...sedihhhhnya...
Tapi buat apa nak dilayan sedih tu kan.
Nanti kita rawat la lappy tu.
Meh kita menikmati keindahan nombor haribulan hari ini.
Lagipun ada orang marah la saya sokmo citer pasal makanan.
Alahaii..tak sangka tulisan saya yang tidak seindah bahasa madah pujangga,
cerita saya yang tidak semenarik novel Badai Semalam atau Seromantik Novel Nora Elena,
tapi ada insan yang suka membaca cerita cerita biasa saya..auchhh acik terharu la diknon!
Terima kasih....komen anda saya hargai...
Cuma saya tak mampu untuk menggembirakan hati semua orang...



Berbalik kepada tarikh hari ini....
Cantik kan tarikh hari ni. 
Buat yang menyambut hari ulang tahun kelahiran, ulangtahun perkahwinan hari ini pasti berganda keistimewaannya. 
Saya yakin dan pasti banyak sejarah yang tercipta untuk hari ini. 
Walaupun hari-hari sebelumnya tetap tercipta sejarah tapi sejarah hari ini akan lebih dikenang kerana nombor 1-11-11
Namun, saya akui, tidak semua sejarah hari ini hanya penuh dengan kegembiraan,
 pasti ada yang berduka kan. 
Itulah kehidupan...penuh dengan warna warni, penuh dengan suka dan duka. 
Duka itu ujian, gembira itu juga ujian. 
Bersabarlah ketika anda susah, tetapi ketika senang juga lagi banyaaakkkk kena sabar. 
Tuhan tidak akan bagi semua yang kita minta kerana DIA tahu kadangkala permintaan kita  itu bukanlah yang terbaik untuk kita.



Hari ini, memang banyak sejarah tercipta untuk saya....
ada perkara yang diluar jangkaan,
 ada yang saya memang ingin lakukan, 
dan ada yang sudah terancang untuk saya. 
Dalam pusingan hari ini, gembira, sedih, terkesima, terpaksa..ahhh memang berbagai. 
Yang pasti...insan2 yang yang melalui bersama saya untuk hari ini juga telah tercipta sejarah untuk mereka....



Sejarah 1:
Saya terpaksa bersuara lantang demi keharmonian.
 Andai saya diberi pilihan saya tak mahu untuk bersuara begitu kerana saya tahu siapa saya.
 Maaf andai ada kata2 yang saya luahkan sukar untuk diterima
tapi kadangkala kebenaran itu memang pahit untuk di telan.
Saya tidak pernah merasakan yang saya selalu benar
Tapi saya belajar dari kesilapan dan masa silam
 Bukan saya berniat untuk menidakkan dan merendahkan
tapi saya lakukan ini atas nama SAYANG.
Percayalah....



Sejarah 2:
Saya pernah berkata, ianya hanya untuk sekali sahaja,tidak akan ada untuk kali kedua.
 Tetapi dengan penuh yakin saya melakukannya lagi hari ini.
Saya tahu mungkin dipihaknya, ada wujud perasaan gembira.
 Alhamdulillah kalau itu yang dirasa
Saya melakukannya atas dasar prinsip, andai sudah berjanji maka saya perlu tunaikan janji.
Setidak tidaknya,andai masa telah tiba untuk saya, sekurang-kurangnya saya tiada hutang janji
Maka saya tak perlu kesana kemari mencarinya di SANA untuk memohon kemaafan.
Ya...kalau nak dihitung sumbangan saya terlalu kecil sebenarnya...
Apalah sangat sepotong kuih serimuka kan..
Tapi andai itu membuatnya tersenyum maka tertunai sudah janji saya..
U... hutang I dah habis ye...hehe ^_^




Sejarah 3:
Saya tahu apa yang saya lakukan ini salah....
saya tahu saya tak patut lakukan
dan saya juga tahu kesan dan akibatnya apa yang saya lakukan.
Tapi...saya sendiri tidak dapat mencari sebab dan jawapan kenapa saya lakukan ini.
Yang saya tahu, apa yang saya lakukan hari ini akan menjadi sejarah yang tidak mahu saya ulangi
Sungguh....saya sangat berharap ia tidak akan berulang...
oh akal dan fikiran ...bantu lah saya...
jangan tewas kepada kata hati dan perasaan.....



Sejarah 4:
 Memang hari ini dalam sejarah la...saya boleh mencatat sejarah saya..
Hari2 lain tak pernah pun...
Padahal macam macam sejarah beb
emmmm agak2nya kenape ye..adehhhh...




8 comments:

Ibu Rawiwa said...

hari ini dalam sejarah... CA telah menutur dan menulis dalam bahasa yang saya terus fahami.. ekeke.. kan selalu tulis slang ala2 manja gitu ...

CA said...

Yesszeerrr....sejarah telah tercipta kan....bila lagi nak cipta..tapi yg pasti sejarah hanya tinggal sejarah..mungkin akan berulang..mungkin tidak...

Uwallla mbakyu faiz... letihhh aa taip padam..taip padam demi nak cipta sejarah tu..so lepas ni ibu menten nulis slang gaya ibu taww..jangan mawahhh...muahhh!

Intan said...

perkara yg lepas dipanggil sejarah... tapi yang akan mendatang dipanggil 'satu masa'... hee..hee.. so..tunggguuuuuuu...

CA said...

Dear Intan..
"satu masa".sesuatu yang belum pasti dan mungkin akan terjadi berbagai cerita...

Intan said...

kadang2 kita tak perlu memikirkan berbagai cerita... sbb bila hadirnya "satu masa" akan ada jalan penyelesaian nya....

Keluarga Muhsina said...

CA....aku tak paham...aku suka diri ko dan penulisan ko yang dulu....

CA said...

Intan...

Hidup ini penuh dengan rahsiaNYA.yess agree with u yang bila tiba 'satu masa' pasti ada caranya tapi kita harus ingat yang cara itu tidak akan datang dengan sendiri andai kita tidak melakukan sesuatu...

psstt..tetap sabar dan menunggu " satu masa" -wink

hehe

CA said...

Ibu Muhsina

Alaa..bawu je nak bermadah helah jiana jenn...ko dah poton' stim.

aku tengah pektis nak tulis nobel ni...camno ko yg bakal customer nobel aku boleh tak paham...adehhh kensel aa jadi pengarang nobel..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...