Friday, August 12, 2011

Janganlah Buat Orang Yang Mencintai Kamu Kecewa





Salam...

Tetiba plak dipagi  jumaat ni jadi jiwang d karatsss..baca status seorang teman kat FB yang cukup indah kata-katanya. Dah minta izin nak share zassss copy paste dalam duniaku. Mana la tahu ada jugak insan2 yg sekapal dengan aku pepagi ni..boleh la layan perasaan. Memula tadi nak masukkan menu sahur tapi terjiwang laks. Emm ni mesti kes layan korea kejap...duhhhh

Moh moh ikut aku layanzzz...>_<

  • Orang yg mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu.Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu2nya.Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih atau sudah berkahwin dia tidak peduli.Baginya yg penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi pujaan dan impiannya.
  • Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya.Dihatinya dan matanya kamu selalu yang tercantik/terkacak.Walaupun mungkin kamu merasakan berat badan kamu dah bertambah, muka makin kusam, berjerawat atau apa saja.
  • Orang yg mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yg kamu lalui sepanjang hari, dia ingin tahu kegiatan kamu
  • Orang yg mencintai kamu akan mengirim SMS seperti "selamat pagi", "Good nite", "take care" dan lain2 lg. Walaupun kamu tidak membalas sms-nya keranan dgn kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yg berbeza, bukan 'aku CINTA padamu", tetapi berselindung ayat selain kata cinta

 

 

 

 

 
  • Orang yg mencintai kamu akan ingat pada hari lahirmu, setidak-tidaknya dia akan sms ucapan itu.
  • orang yg mencintai kamu akan selalu mengingati setiap kejadian yg dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yg kamu sendiri sudah lupakannya.Keranan saat itu ialah sesuatu yg berharga untuknya.
  • orang yg mencintai kamu akan selalu mengingati setiap kata2 yg kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 kamu sindiri lupa pernah ucapkan dan mungkin bagi kamu hanya kata2 biasa. tapi bagi mereka kata2 kamu satu azimat.
  • orang yg mencintai kamu akan memberi satu barang yg kamu suka walaupun kamu tidak pernah meminta tetapi melihat kamu gembira menerima sesuatu yg kamu mimpikan membuat dia turut gembira.
 

 

 

 
  • orang yg mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika bercakap di telefon dgn kamu , keranan saat itu dia berasa sangat gugup atau sgt seronok kerana kamu telah menggegarkan jiwanya.
  • orang yg mencintai kamu sering melakukan hal2 yg SENGAL seperti sms, mesej ym tak kira masa walaupun tengah malam kerana ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  • Orang yg mencintai kamu ingin sentiasa berada bersamamu, menghabiskan hari2nya dengan kamu.Disaat kamu tidak sihat, disaat kamu diluar daerah maka dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu sentiasa jaga diri. 

 

 

 

 

 
  • Orang yg mencintai kamu tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana taidak mahu kamu terbeban dengan kerenahnya.Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanoa menyalahkan kamu, kerana dia benar2 mengerti apa itu cinta.

 

 
ByFauzie Ishak


 


Layannzzz...muahhhh!

5 comments:

Uncle Lee said...

Hi CA, very interesting posting.
Darimana punai melayang?
Dari paya turun ke padi.
Dari mana datang sayang?
Dari mata turun ke hati.

Bagaimana menangkap landak?
Diasap pintunya.
Bagainmana mula berkenhendak?
Dari mata turun ke hati.

Angin mendera menolak awan,
Awan berarak hingga ke senja,
Mula berkenal lalu berkawan,
Berputik pula rasa cinta.

You have a nice weekend, and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

azman for intan said...

setujuuuuu.....

Uncle Lee said...

Hi CA, just to let you know, my next posting kalau tada Blog hiccups....Saturday or Sunday....will be dedicated to you, re your interesting enquiry.
Also to 2 other young ladies.
Best regards.
Lee.

CA said...

Hi Azman...

Setuju bermakna ini yg anda rasa ke untuk yr "intan". Auchhh so touching la..

CA said...

Hi Uncle Lee,

Wahh berpantun, bermadah , berseloka
indah sungguh bahasa..sopan gitu.wase cam jaman dolu2 kat istana plak..haha..

Woww...ada posting dedicated for me lagi. x tahanzzzz. ok i will terjah yr pondok...;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...