Sunday, October 2, 2011

Bila Secubit Ujian Yang Diberi




Haaa ambik ko...Allah tarik kejap sgala nikmat. Makan tak lalu mandi tak basah...errkkk fall in love lagi ke..siap mandi tak basah...oh no..no..oppss syilap...dawi hawi khamis tak selewa makan...mandi tetap mandi cuma bilangan mandi tu kurenggg sebab gigiel je...Ni demam real tau..bukan sebab demam kek karamel tapi dari fetang khamis badan dah wase lain macam..tekak dah wase lain macam...malam tewus pg klinik yg paling dekat...malas nak pegi klinik biasa Zuraidah tu..kononnya ala sama je ubat yang dia bagi tu kang...cam besa klinik ni check ala kadar je..skit pong dok tengok sana sinunzzz...cuma tanya itu ini je...soklan yg standart yg aku memang dah agak pun..Lantak la janji demam aku kebah demi jumaat malam nak bersilat ni..ada tetamu ramai nak datang.huhu

Ubat versen 1..skittt je..hehe

Balik klinik zasss zuss zasss buat cream Puff...duhh anak2 dok kemaruk cream puff..dari hawi sabtu lepas sampei khamis...tiap ari aku buat...lagi satu fenomena bawu kat umah ni..layannnzzz...siap je buat creampuff makan ubat zasss aku hanyut ntah ke sungai mana...sedo2 pkl 2 seteng giegil lagi..terus telan ubat lagi..zasss aku hanyut lagi...tapi ke laut pulak kotss..6 seteng terjaga capai henpon....wupanya ada mesej opismet sayang2 Nik Siti Fatimah..nak order cream puff. Subhanallah......sungguh indahnya perancangan DIA...Diberikan aku sisa2 tenaga untuk memenuhi permintaan anak-anak tetapi dalam masa yang sama memberi t rejeki untuk aku dan Sayang2 Nik. Patut la rasa nak buat banyak skit..wupanya ada tempahan... Terus bangun solat dan pack creampuff untuk Nik.

psst..psst..ni la cream puff bekal anak2 skolah semahat lepas..
dan Tempahan utk Nik ....^_*

Emm....Not bad klinik ni...dah kebah demam aku (dalam hati berbicara)...zass bersiap pg keja..Tapi sangkaan ku meleset...pkl 9 seteng pagi aku dah start giegil balik..duhhhh..Ubat tak bawak..eksennn ingat dah baik...degilll!!!! Aku start tak bercakap..senyappp je...kepala wenggg...opismet pun notis....aku tak sihat. Apa taknya..kalo aku sihat suara aku sokmo seiring dengan tangan buat keja...>__<.Bukan apa aku suka ujudkan mood cewia kat opis tu...bawu la hepi kan..kan..kan..Boss suwuh aku p titon rest kejap..aku plak segan..aku siapkan keja yang urgent then boss suh barrik...duhhh baik tul boss aku...Rasa berbelah bagi..hati nak join opismet p makan kat Jaring kat sunway..lamaaaa dah tak makan sana..Tapi pijikal dah tak larat. Berpewang dalam ati ni....pilihan mana nak buat..Jaring or balik..balik or Jaring...Jaring or Balik..Owang kata ikut rasa binasa kan..so seberrum badan aku binasa baik aku balik...


Ubat versen 2...setambunnn wehhhh...nyammpahh!!!

Sampai umah telan sgala dadah tu..zasss hanyutttt ntah ke planet mana...sedo dah nak magerib...macam kena kejutan letrik aku bangun zass zuss zass lepas magerib pg beli bahan2 nak masak...ada tetamu wameiii weiii nak datang... maka bersilat la aku kat dapur..huhu sgala plann menu lari gara2 tenaga tak seperti biasa. Aku masak ala kadar je..ammpunzzz kawan2...next time key..Demi tak mau melepek depan tetamu memang aku cukup displin makan ubat...tapi hampehhh....semalam lepas tetamu balik...aku memang lagi terus hanyutttt....aku ingat terus hanyut tinggalkan dunia...rupanya masih diberi peluang bernapas...lepas buat bekpes simple jemput2 ikan bilis cicah tomis sardin pegi lagi klinik, tapi bukan klinik hari tu..Ni klinik biasa aku pegi..dgn Doktor hok biasa yg rawat aku...nahhh ko..setambun dapat ubat. Nak termuntah lak makan ubat sebanyak itu....ambik ko dapat lagi setambun bebel dgn doktor ni..tekak dah bengkak teruk..badan panas dalam, check temperature...ampunnzz dah nak cecah 40...fatutss aku wasa napas panasss je...itupun napas kot mulut je..idung dah sumbat...gaya cam owang lelah pun ada...temengah mengah je bercakap...tahann je aa tinga kena bebel ngan Dr...memang salah diwi sendiwi....eksennn..ingat badan tu kuat..tak sedo diwi dah tua...antibodi dah kuranggg daaa....



Maka hawi ni aku rest secukup cukupnya demi esok nak bertugas. Nak tak nak kena la telan ubat yg setambun tu...ngalahkan budak kecik sekole air beb nak makan ubat...itupun siap ada part 1 part 2.Idak sanggup ku telan skali harung...Nampak gaya sgala plan nak buat hari ini tertunda hingga minggu depan...baru lepas telan dadah lagi...sat lagi konhermmm aku hanyut...nite...muahhh!

4 comments:

Rawiwa said...

laaa... melasss sayyyy..
aku kok koyo terkilan
iyolahhhh... koek susah payah masak kambek meriang, kitowong enak2 wa'e mangan..aduhhhh...

CA said...

Ehhh...ojo koyo ngono mbakyu Faiz. Kepenak banget podo teko.Tapi njaluk ngapuro la..panganan ne orak petho..orak enakkk...masak karo mummet endas.....lain kali aku masak sing tenanan yo...muahhh!

MUHSINA said...

wei wei...ni cakap apa ni...tak paham...

Che Ann...bila hang demam? hang demam ka hari tu? aku konpius ni...sebab aku tgk hang gelak ok je..ke aku kurang sensitip...

CA said...

Hehe... sowi ibu muhsina..ter spikinh jerman sat..

ye masa kowang datang tu ekceli aku demam....tapi sebab sronotss kowang datang demam aku nyorokss jap..hangpa balik je...zasss kuo la..

so sowi ekk menu tak semenggah..ala kadar je...huhu..next ada rejeki baru sempurna skit menu...jgn serik dtg umah ye...muahhh!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...