Monday, July 4, 2011

13 Tahun yang lalu di waktu ini....

Wehh...dah 13 tahun berlalu.Ajaibnya aku  masih ingat apa aku buat waktu ni...Yess..time ni aku dok kemas2 apa yang patut.Segala debaran telah berlalu..Secara rasminya aku telah menjadi isteri.Time ni mata sikit pun tak ngantok.Dok sibuk layan bibik2 usik2 aku...pehtu ngemas2 bilik...sambil tengok2 muka kat cewmin..emm lawa jugak aku ekk << perasan le kejap. Time aku nikah xde sape pun make up aku..seme make up sindrik aje..alat make up pun pinjam bibik aton n bik leha...sengkek gilerrr kan..ye ke aku sengkek? yang aku tahu aku tak minat make up..dan tak berminat pun nak beli sgala mcm jenih make up tu..sbb aku tahu aku memang dah lawa pun...hua..hua.. skali lagi puji diwi sendiwi....

Eh apa aku melalut ni..point imbas kembali 13 thn yg lalu just nak luahkan wase bersyukurnya aku menjadi seorang istewi..dan paling rahmat aku ibu kepada 5 owang anak je...wase cam sikit kan. dulu memang ada niat nak tambah.Target pun nak 6 atau 7. Tetapi memandangkan faktor usia aku wase cukup sampai disini saje... biarlah org yg masih muda belia menambahkan umat muhammad.Apa baranggg ahhkakk yg dah nak masuk 4 siri ni nak branakss lg. Kang doktor suwuh teran ahhkak terann lain..kang susahhh. Tak gitu. Tetapi bak kata owang kita takleh melawan takdir..."kun faya kun" gitu..Andai itu takdirNya..ehh cam tajuk nobel plak...sape ahhkak nak menolak...andai itu takdirnya ahhkak tetap tewima...tetapi jauh disudut hati aku berdoa andai itu rancanganNya kepadaku, akan kudoakan rancangan itu beralih arah kepada teman2ku yang masih menunggu untuk menimang cahaya mata....Supaya mereka mendapat peluang merasa menjadi ibu..merasa mejadi bape..insyaAllah..amin..

Alhamdulillah....sudah 13 tahun... and i still luv u dear..muahhhh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...